اگه الان دارید این مطلبو می خونید ، یعنی شما هم مثل چند روز پیش من همیشه خسته آید و خوابتون میاد . شب تا صبح می خوابید و بعد از ظهر هم می خوابید . بازم خوابتون میاد. خودتونم از این اوضاع خسته شدید و احساس می کنید دارید لحظات زندگی تونو از دست می دید .
چند روز پیش کلافه از اوضاعی که داشتم دنبال دلیل زیاد خوابیدن هام در اینترنت پرسه می زدم و حدس بزنید چی شد! الان دیگه می دونم ماجرا چیه‌.
ما خانم ها به دلایل متعددی این احساس بهمون دست میده .

۱. فقر آهن

بله کمبود آهن باعث احساس سستی و بی حالی و خواب آلودگی در بدن میشه . البته اکثر ما خانم ها از این بیماری رنج می بریم .
چاره اش هم فقط قرص آهنِ. پس واسه نخوردنش بهونه نیار.

۲. ویتامین دی پایین

الان در این اوضاع آپارتمان نشینی که حیاطی در کار نیست کمبود این ویتامین بعید هم نیست . تازه قربونش برم یه سری خانم ها پر ه های خونه رو کنار نمی زنن و یه سری آقایون محض اطمینان شیشه ها رو هم مات می کنن که دیگه وا ویلا میشه.
در این شرایط که به خاطر کرونا کمتر از خونه بیرون می ریم و حتی تو خونه هم از آفتاب فرار می کنیم ، چاره ای جز خوردن قرصش نداریم .

۳. پریود

می دونم می دونی ؛ ولی این مرضِ مرض گرفته که هر ماه دست از سر ما بر نمی داره؛ این مریضی رو واسمون به همراه داره . خلاصه بگم پریود شدن چه در دوران عادت و چه روز های معمولی واسه ما زن ها می تونن دلیل کم خونی و خواب آلودگی و بی حالیمون باشه . حتی دلیل یه سری جوش های روی صورتمون هم هست.

۴. سندرم پای بی قرار

اگه پا درد داشته باشی ، یا اینکه استرس داشته باشی ،‌برای اینکه درد کمتری داشته باشی شب ها شروع به جفتک پرونی می کنی . که البته من این درد رو داشتم .
یا اینکه شروع می کنی به راه رفتن یا به هر نحو فشار آوردن به پا .
این باعث اختلال در خواب میشه و باعث میشه خواب مفیدی نداشته باشی .
البته این درد برای مرد ها هم هست .
باید دیر تر به تخت خواب بری تا راحت تر خوابت ببره . از اون طرف هم باید دیر تر بیدار شی.

۵. زن ها باید بیشتر بخوابن

اینو خودمم نمی دونستم اما زن ها باید بیشتر از مرد ها بخوابن . زن های بین ۲۵_۶۴ سال باید ۷_۹ ساعت بخوابن.
پس واسه بیشتر خوابیدن عذاب وجدان نداشته باش.